Tomati 10 tervislikku omadust.

Tomati 10 tervislikku omadust.

• Tomat on hea A-, C- ja K-vitamiini, folaadi- ja kaaliumiallikas. Üks tomatiportsjon (peotäis) sisaldab 2 % kiudaineid, mis moodustab 7 % sinu päevasest kiudainetevajadusest. Tomat mõjub hästi südame- ja veresoonkonnale, aitab alandada vererõhku ning kolesteroolitaset.
• Tomat mõjub hästi näonahale: beetakaroteen, mida leidub ka porgandites, ennetab päikesekahjustusi sinu nahal. Tomatis leiduv lükopeen muudab naha UV-kiirte suhtes vastupidavamaks ning lükkab edasi kortsude tekkimist.
• Tomatites sisalduvad K-vitamiin ja kaltsium tugevdavad ja parandavad luid. On leitud, et lükopeen parandab luumassi, mis aitab ennetada osteoporoosi teket.
• Tomat aitab ennetada vähki. Lükopeen vähendab erinevate vähiliikide tekkimise võimalust. Tomatis leiduvad antioksüdandid aitavad tõrjuda organismis leiduvaid vabasid radikaale.
• Tomatis leiduv kroom aitab veresuhkrut tasakaalus hoida.
• Tomat parandab nägemist: aitab ennetada kanapimedust ja vähendab makulaarse degeneratsiooni riski.
• Tomatis leiduv A-vitamiin teeb juuksed tugevaks ja säravaks.
• Tomat aitab ennetada neeru- ja sapikive. Mõned uuringud on näidanud, et neeru- ja sapikivide esinemine väheneb iseäranis neil, kes söövad tomateid ilma seemneteta.
• Tomatid võivad vähendada kroonilist valu: tomatites leiduvad flavonoidid ja karotenoidid aitavad võidelda põletikuga, kuna kroonilise valu põhjuseks on sageli krooniline põletik.
• Tomat aitab vähendada kaalu. Kuna tomatis on palju vett ja piisavalt kiudaineid, siis tekib tomati söömisel kiiresti täiskõhutunne, sealjuures liigseid kaloreid tarbimata. Dieet peab olema muidugi mõistlik ning tomat ainult väike osa sellest.

Allikas: Ideesahver.